Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, September 29, 2009

Beraya di Perak

Petang raya tu kami terus ke Perak pulak utk beraya di rumah mentua. Budak ni sampai2 je kampung, terus duduk & mintak kuih.

Sampai pun dah pukul 6.30 pm. Mandi2 & makan ketupat, lemang & rendang then budak2 pun startla main bunga api.

Keluarga belah zul mmg ramaila cousin2 Aqil & Mikhael, Zul ada 5 beradik, masing2 dah bekeluarga, so mmg meriahla suasana beraya kat kampung ni.

This is my sil daughter.

Aqil yg merajuk sbb semua org nak main bunga api, dia kan phobia, so tak de kawan nak temankan dia. Tak byk gambarla mlm tu, tah knp tah. aku pulak tertinggal camera. ni semua gambar ikhsan dr camera org lain.

The next morning time to beraya ke rumah2 sedara. Konvoi 4 kereta. Mesti tuan rumah terkejut mak ai ramainya rombongan. heheheh tak pe beraya setahun sekali je.

Mikhael with my FIL, Ustaz Haji Nazri.

Diorng ni kan panas2 terik gi pakaikan topi kat mikhael, saja je utk bergambar.


Masamnya muka aku. hahahahha menahan panas la tu, terik pulak raya kali ni kan.

Jom makan, lemang dibuat sendiri oleh tuan rumah, mmg marvelous. Tudung purple tu is my sil yg jaga budak2 ni hari2.

Kami minum air kelapa yg di petik terus dr pokok kelapa. Mmg fresh. Itu la kelebihan duduk kampung kan, mcm2 boleh di tanam.

Kalau ada budak2 ni mmg senang hidup aku sbb mereka suka betul melayan Aqil & Mikhael. Tak payah aku penat2 nak kena kejar budak dua org ni.

Itula citer raya kat kampung, sorry gambar2 tak byk sgt. ish betul2 geram boleh pulak aku tertinggal camera, kalau tak mcm2 citer lagi boleh buat. So itu jela citer raya aku. Nanti this weekend kalau jln2 open house bolehla citer raya lagi.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin