Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, September 1, 2009

Masih mcm tu?


Oh aku adalah sgt excited bila tiba2 on last friday, buka channel Oasis lepas balik kerja ada cerita ni. Terus teringat zaman2 sekolah dulu. Dulu time aku sekolah, hari2 sambil menunggu waktu berbuka, cerita cherita arab la yg aku selalu tengok. Time tu cerita pun masih hitam putih.

Selalunya berkisahkan puak yg menentang penyebaran Islam. Ini antara pelakon2 yg menjadi penentang penyebaran agama Islam.

Bagi aku cerita cherita begini dpt menyedarkan kita bagaimana Islam mula berkembang di zaman Rasullullah & cabaran2 utk menyampaikannya.

Dlm pada tu bulan ramadhan ni semua org tau syaitan & iblis dirantaikan sehinggala berakhirnya ramadhan. So bykla aku dengar kata2 org. Kenapa ya tak de syaitan yg membisik pun masih ada lagi berkelakuan tidak senonoh spt mengumpat, memaki, maksiat dll. Masa time sekolah2 dulu aku pernah tanya ustaz akan hal ni.

Kata ustaz, walaupun syaitan & iblis kena ikat dibulan ramadhan, tapi oleh kerana perkara yg tidak elok sudah biasa di lakukan manusia itu sendiri di bulan2 yg lain, maka ada antara mereka yg tidak dpt meninggalkan amalan yg telah sebati dgn mereka. Walluhalam.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin