Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, September 15, 2009

Persiapan raya

Raya dah nak dkt, semua feeling citer2 raya je kan. So jom tengok apa persiapan raya aku. ecewah....

Baju Raya
Utk Aqil & Mikhael, sorang 5 helai baju, 2 helai jeans & kasut sorang sepasang. And saya sgt gembira kerana dpt membeli semua tu dgn harga yg sgt2 reasonable, kalau bagi tau sure terkejut.

For my self, baju kurung selai, blouse 3 helai and kasut raya sepasang, itu pun sbb kasut dah mintak utk ditukar, kalau tak, tak beli la gamaknya.

For hubby,
Sepasang baju melayu & sepasang tshirt, biasala org laki dia bukan beriya sgt mcm perempuan nak beli mcm2 kan.

Family Aku
Usually aku takat tambahkan kuih raya & belikan cordial, lain2 semua mama dah siap2 beli. Baju raya for them pun aku tak tau nak beli mcmana, selalunya bagi duit raya je la.

Family Mertua
Pun sama, aku tambah beli kuih raya, memandangkan arwah mak dah tak de, maka raya sederhana sahaja dibelah mertua.

Kuih Raya
Baru beli 2 balang je utk rumah. hehehehe. ni tengokla esok lusa aku rantau gi cari kuih raya utk rumah mama & rumah mertua.

Rumah Baru
Tak de rumah baru, hehehe. just tukar carpet yg dah usang, tukar cadar raya.

Langsir Baru
Sepatutnya nak tempah langsir, because my hubby is very fussy dlm menghias rumah, so kalau yg dah siap semendangnya tak menepati citarasa, maka usually tempah la. tapi sejak ada anak ni, nak ke kedai kain asyik bertangguh2 sbb malas nak bawak mereka. Maka tangguh punya tangguh tailor pun tak mau ambik tempahan lagi. Langsir lepas raya jela nanti ya.

Duit Raya
Duit raya amount tetap sama mcm tahun lepas sbb tak de penambahan gaji or penambahan wang tunai dimana2.

Bonus
Boss bagila bonus, kalau lepas raya bagi lagi best. Dapat menampung balik apa yg dah dikeluarkan.

Balik KG
Kampung kat subang jaya rumah my parents, raya sini dulu, agak2 lepas zuhur zrass balik kampung hubby di Perak.

Saya pun nak tau gak persiapan raya kawan2 saya. Maka saya nak tag korang2 ya.
Nurul, Ciknunu aka yani, Adikmanje, Ed, Mummydhani & Baiti

8 comments:

LITTLE DEWA said...

owh tag kah? hehehe. ok ok. nnt kalau x bape bz akan ku buat ya :)

btw, soh lah aqil & mikael modelkan baju2 raya sepersalinan siap ngan kasut raya dsb. hehehehe. mama nye skali pon bleh!

adikmanje@ellyazarmilia said...

Waa...baby..meriah jugak nampaknya...adik dah jawab TAG baby tau...hehehe

Baiti Mustafa said...

lor baby...kebetulan baaaru jek buat entry pasal persiapan raya..

taked le full entry..tapi ada la sket2..hehe

tahun ni rasa cam takde mood nak raya..

ceritacherita said...

md,
ha nanti tak busy jawab la. nak modelkan tunggu nanti time raya la. kalau di pakaikan skrg ada yg tak mau bukak pulak.

adik,
baby dah baca dah.

ceritacherita said...

baiti,
ooo ya ke. raya mana kali ni?

Baiti Mustafa said...

den rayo kek pilah..hehe

Adrina Adi said...

baby,
nnt aku buat. now nak update blog pun malas. hihi

ceritacherita said...

Ed,
Kalau lepas raya citer dah basi. hehehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin