Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, June 2, 2009

Shoes

Oh saya bukanla pencinta kasut. Kira kalau beli kasut tu saya akan pakai sampai lunyai barula beli yg lain.

Tapi kali ni saya nak cerita cherita perihal higheels yg saya sangat2 teringin hendak pakai sejak dari dulu, apatah lagi sejak saya tengok org2 di sekitar office saya ni cantik bergaya mengenakan highheels.

Saya dah lama teringin nak pakai higheels mcm ni, tapi everytime saya cuba saya rasa uncomfortable, rasa kaki ni mcm berjengkit je. Apatah lagi kalau berjalan, terkedek2 jadinya. Yg 3 inch pun saya rasa lenguh. Ada tak any tips utk membuat kan kita rasa very comfortable bila memakai higheels?


Tapi satu lagi problem saya adalah kaki saya yg sgt2 kecil. Size 3 ok. Mana nak cari size 3, bukan semua kedai ada size 3, lebih2 lagi kalau nak merasa pakai kasut yg ada brand kirim salam jela, mmg tak de size 3.

After i delivered Aqil kaki saya jadi besar sedikit & size kasut saya pun berubah ke size 4. Masa tu punyala suka, sbb senangla dah nak mencari kasut, kat mama2 pun pasti ada size 4. Size 4 ni stay sampaila saya pregnant kan Mikhael. After deliveredkan Mikhael tak tau knp, size kasut saya mengecil semula ke size 3. Waaaaaa pencarian kasut kembali payah, walaupun saya bukan pencinta kasut tapi of course I need a shoes to walk kan. Knp kaki saya mengecut kenapa tidak badan saya. hehehehehe.

For those designers tak mau ke design kasut size 3?


To make it worst, skrg ni kasut cover mcm ni pun saya tak boleh pakai lagi. Kira susah benar saya nak mencari size utk memakai kasut yg ada cover. Pakai size 3 rasa ketat, pakai size 4 rasa longgar pulak, bila berjalan asyik terkeluar je.

So nak tak nak, skrg ni kasut yg mcm ni jela menjadi pilihan saya, yg belakangnya open. Sungguh boringkan & bila pergi kerja rasa tak best.

So anda di luar sana, kalau ada kedai2 kasut yg menjual kasut size 3, jgn lupa bagi tau saya ya.

8 comments:

Nurul a.k.a Riko said...

Baby...
Aku pun baru beli kasut high heels nie. Nak merasa punya pasal, aku pakai utk kegunaan kat opis ajer. Kalo nak pakai gi lunch or balik rumah...mmg tak lepas yewww. Aku leh bayangkan..lepas tu sure kaki & lutut I lenguh.

Aku suka kasut kaler beige tu. Cantek & lawo design tu.

Adrina Adi said...

baby,
rasanya mula2 jer kot rasa janggal, tp kalau dah biasa nnt, okay ler. tapi saiz 3 mmg susah nak cari kan?

emm aku tak pernah pakai lebih dari 2inci kot.

ceritacherita said...

riko,
tula selalunya org pakai time kat office je kan, tapi ada gak aku tengok org dok jln2 kat shopping mall tu pakai high heels, tah camne dia boleh tahan.

ed,
tapi once masa try high heels je aku dah rasa uncomfortable. tu belum jln lagi tu. hehehehe

mama_QnR said...

Me likey the turquoise and the black shoes tu punya style
Tirus kat depan
Lawa sangat!

ceritacherita said...

mamaqistinarayyan,
tula i pun suka that style, tap everytime pakai tak boleh nak jln.

Sherry said...

baby.. boleh punya..
mula2 je kekok sket..
lama2 harus boleh..

aku plak suka jenis yg bertali2 gituk..
perasan seksi kejap.. ehehehehe

ceritacherita said...

sherry,
ya ke boleh. aku seluk je kaki dlm kasut gitu, terus rasa uncomfortable. depan tu rasa sangat2 sendat.

nanti aku try la kat vincci.. vincci tgh sale gila2. bila yg murah2 dulu practice.

Sherry said...

oh baby..
sesungguhnyer.. aku punya kaki pun tak ngam la ngan style2 yg tutup depan gitu.. tu pasai aku nyer heels byk yg bertali2 gituk..

cuba yg cam bertali2 tu.. harus boleh..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin