Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, June 24, 2009

My Favourite Nasi Kandar

Korang pernah naik Monorail tak? Ada ramai yg kata naik monorail ni agak gayat. Even zul pun kata gayat. Ini la public transport yg aku naik hari2. Senang & cepat, tak de trafic jam.

Untuk menikmati my favorite nasi kandar, saya menaiki monorail utk ke sana.

Kalau korang yg biasa naik monorail hari2 mcm saya, korang perasan tak yg ada bulat2 kat besi tu?

Korang tau tak apa fungsinya?

Ini la petunjuk utk org2 buta yg menaiki monorail. Bulat2 tu membolehkan tongkat yg mereka guna mengesan langkah2 mereka seterusnya utk menaiki monorail. Ia mempunyai kiraan yg tepat bagi org2 buta, agar mereka tidak meneruskan perjalanan lebih dr tempat sepatutnya.

Seperti gambar dia bawah ni, kalau tersilap kiraan boleh menyebabkan org buta terjatuh ke bawah.



Ha dah sampai pun, kalau naik monorail mmg cepat sampai. Saya turun di station Medan Tuanku. Dan meneruskan kan perjalanan ke restaurant nasi kandar kegemaran saya yg hanya 5 minute jarak perjalanan dr monorail medan tuanku.

Nasi Kandar Kudu. All time favourite. Mmg sgt2 sedap, lain dr nasi kandar yg lain. Ia juga menjadi favourite Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Kalau korang masuk restaurant ni, boleh nampak kat dinding2 gambar2 Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Saya ingat nak snap picture tadi, tapi pada masa tu terlalu ramai pulak org di dlm restaurant, maka utk menjaga keselesaan mereka, saya lupa kan saja.

Tengok tu ramai betul org beratur, saya dtg awal, sebelum waktu lunch office2 lain, ingat kut tak ramai org, tapi ramai juga. Ia terletak betul2 seberang Tune Hotel yg berhadapan dgn Maju Junction. Kalau tanya org2 di situ, pasti mereka tau Nasi Kandar Kudu.

Yummy

Nyums, saya siap minta nasi tambah.

4 comments:

LITTLE DEWA said...

hah
tambah lagi satu food aku NAK mkn balik nnt :)

ceritacherita said...

md,
ha cuba jgn tak cuba.

Julie said...

oooh.. ini la rupanya nasi kudu yg korang addicted sgt tu ya. nampak mmg lazat. sayang jauh sgt utk aku try.

Janna Wan Muhammad said...

salam singgah.....owh..pensan...sedapnyer Nasi Kandar....!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin