Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Friday, June 19, 2009

Cantiknya kulit...

Ada beberapa org menegur saya, katanya cantiknya kulit saya, apa yg saya pakai? Oh saya bukan perasan ya, mmg betul ada org tegur, bukan sorang tapi ramai jugak la. hehehehe. Saya mmg tak perasan pun tentang kulit saya. Mula2 sorang tegur pun saya tak perasan lagi, until bila org terdekat saya menegur barula saya membelek kulit saya, eh betul la, kulit saya makin cantik. ecewah.

Dari dulu lagi setiap kali saya terjumpa dgn org yg mempunyai kulit yg cantik pasti saya jealous & mesti saya tanya dia apa product yg dia gunakan. Dah bermacam2 product saya gunakan, tapi kulit saya tak glow pun, sama je kusam. Until i found all of this product that I'm gonna share with you.




Johnson & Johnson Baby Milk Bath - Saya mengunakan ini utk mencuci muka. Awal pagi sebelum mandi, saya mencuci muka hanya sekali cucian. Balik dari kerja, saya mencuci lagi muka sebanyak 3 x cucian. Sebelum tidur, saya mencuci sekali lagi dgn sekali cucian.

Loreal UV Perfect Longlasting UVA/UVB Protector - SPF 50 - Anti Dullness



Olay total effects 7 in 1 anti ageing cream - SPF 15

Saya mengunakan Loreal & Olay sebagai make up base saya, sebelum memakai make up saya akan sapukan ke muka saya. Saya mengunakan loreal & olay berselang seli, misalnya bulan ni saya menggunakan loreal, maka bulan depan saya akan mengunakan olay pulak. Kenapa ya?
Ini kerana Loreal tidak mempunya anti ageing, tapi SPF nya sgt tinggi, elok utk melindungi kulit dr pancaran cahaya matahari, almaklum saya suka berjln ke sana ke mari. Manakala olay pula mempunyai 7 in 1 anti ageing.
Jadi utk mendapat keberkesanan dr kedua2nya, maka saya mengunakan berseling seli.



Akhir sekali, selepas saya mencuci muka di waktu mlm sebelum tidur, saya akan pastikan yg saya menyapukan Johnson baby soft lotion 24 hour moisture ke muka saya.
Tak byk kan product yg saya guna & semuanya di bawah harga RM30. Tapi hasilnya sangat berkesan utk kulit saya.

4 comments:

Adrina Adi said...

yup, olay total effects my favourite dari dulu.

kalau sapu kat perut, boleh hilang selulit tu tp makan masa sikit.

ceritacherita said...

ooo ya ke sapu kat perut boleh hilang selulit, bagus ni, boleh cuba. tq.

nora_aniza said...

BETULKE JOHNSONS BABY NI BULEH SAPU KAT MUKA..MACAM XPERCAYA JE

Unknown said...

sapu di muka, boleh ke?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin