Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Thursday, August 6, 2009

H1N1 Peduli atau tak Peduli??

Masa aku jln2 nak ke klcc, aku nampak segerombolan budak2 kat depan aquaria. punyala ramai. Ish bagi aku kalau nak buat rombongan tu, not now la. tunggula H1N1 ni dah reda. Try to avoid pergi tempat ramai org.

Adakah masih ramai yg tidak peduli?


Aku dlm monorail smlm. Selalunya aku tengok ada gak la 2/3 org yg pakai, tapi smlm aku sorang je. Again masih ramaikah yg tidak peduli?

Aku tak kata pakai mask akan menyelamatkan kita dr terkena jangkitan H1N1 100%, tapi kita cuba sedaya upaya utk prevent. Kalau dah kita cuba tapi masih jugak terkena jangkitan, itu semua adalah diluar bidang kuasa kita. At least kita alert utk mengelakkan.

Berpeluh uols pakai mask ni.

Semua gambar2 ni aku tangkap sendiri je. Tu kakak kat belakang tu sure fikir apala kena budak ni, dahla pakai mask pastu tangkap gambar sendiri. hehehehe. Kak sorry tertangkap gambar akak, tak sengaja kut2 la akak terbaca blog saya.

ada org mungkin malu nak buat gitu kan, tapi aku mmg tak peduli, nak rasa aku pelik ke apa ke tak kisah, janji aku tak buat benda yg tak elok.

So korang, selagi kita boleh prevent the jangkitan H1N1 kita buat sedaya yg termampu ya. Ramai2lah kita berdoa supaya H1N1 ni tidak terus merebak, dan semoga kita semua dijauhi darinya.

5 comments:

Nurul a.k.a Riko said...

Baby...

Kalo nko pakai mask, aku pulak sapu dettol hand sanitizer kt tangan aku.

Lepas tu..aku dah serba salah nak pegang aper...sib baik berdiri. Nak pegang kat tiang or kat maner2 pun kena pikir beribu2 kali.

Peh tu, aku geram kalo ada org sneeze yg jenis tak tutup mulut. Hangin mak cik sorang nie.

ceritacherita said...

nurul,
aku pun pakai dettol tu gak, pastu samala mcm kau, dah tak tau pegang tiang ke tak.

yup benci kalau org bersin tak tutup mulut.

Baiti Mustafa said...

good on you!..

sesapa naik public transport memang kena amik extra precautions kan?..

mintak dijauhkan la benda2 yg tak elok drp kita dah keluarga kita..

LITTLE DEWA said...

aritu sepjg perjalanan komuter serdang-seremban, bas seremban-jb pon aku & dhani pakai mask. now pegi mana2 pon pakai mask... better afe than ori kan... :)

ceritacherita said...

baiti,
tula aku hari2 naik public transport mmg sgt2 risau. moga kita dijauhkan.

md,
ha a mmg rimas pakai mask tapi baik kita berjaga2 sebelum terkena.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin