Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, July 15, 2009

Nak kurus.........

Look at me after i deliver Aqil, I think this picture was taken after 6 months i gave birth to Aqil. Still kurus kan. Okla maybe ada chubby sikit tapi for me aku tengok gambar ni still ok.

Ni pulak dah after 1 year I gave birth to Aqil, lagila bertambah kurus kan.

And this picture, I am 6 months pregnant to Mikhael, still lagi aku nampak kurus kan, betul tak? tengok lengan tu still maintain.

Tapi 'dinch' look at me right now, dengan perut berlapis, lengan yg setebal mungkin. Oh i'm so depressed actually when i look at my body right now. Mcm dah tak tau nak buat apa? Should i panjat tangga my condo hari2 4x, i stay at 17th floor. Rasanya sekali pun tak tercapai.

I still bfeed my Mikhael, hari2 aku breakfast roti, tengahari makan nasi & for dinner selalunya mee hoon, roti and i have it at 6pm everyday. And no no nasi for me at night. Dah 3 months aku buat, but nothing happened, sekilo pun tak turun. Exercise??? I just do light exercise, jln kaki everyday & naik tangga sampai tingkat 3 everyday. Knp tak de 1 kilo pun turun. waaaaaaaaaaaaa.

What should i do now?

Ambik ubat kurus. I did survey kat pharmacy, the SA mmg tak kasi langsung ambik since aku still breast feed.


Yg ni nampak mcm sesuai je utk breastfeed since ada chocolate la bananala strawberry la. tapi still dah namanya pun ubat kurus, still tak boleh.

Then aku ternampak ni, ni just tea je, takkan tak boleh kut kan. boleh ke ha? SA tu suruh aku bersabar je dulu, at the moment dia kata sapu je cream2 kat perut or lengan. dah stop breastfeed baru boleh try product2 kurus ni. mmmm aku pulak jenis tak sabar nak kurus.

or do you have any other solution kawan2? more exercise?

3 comments:

Sherry said...

baby..
apa2 pun.. selagi ngko bf kan mikhael.. sila jgn amik apa2 pil kurus..

kang dengan2 mikhael sekali kurus..

ceritacherita said...

sherry,
tula tak pasal je nanti kan. alright aku tetap bersabar.

Julie said...

ayoyo... gambar kita berlaga2 perut pun ada ka..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin