Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, July 1, 2009

Mencari Vitamin

Berpusu2 org ke Pavillion pada waktu lunch.

Ada yg ke sana utk makan, shopping, window shopping or saja jalan2.

Aku memilih utk ke pharmacy kerana mencari multivitamin utk Mikhael. Dia tak berselera sgt la utk makan. Kalau nasi tu 5 suap dah tak mau dah. Kadang kena paksa dgn aku, sejam aku mengekor dia ke sana ke mari utk suap makan pun belum tentu habis.

Dah sampai sana aku jadi confuse tak tau nak beli yg mana? should i buy yg boleh chew tu or yg syrup? Apa pendapat korang? Mikhael bukan seorang yg senang makan ubat ya. Kena pujuk & pujuk baru jln, tapi nasib dia telan la jugak ubat, tak dela dia luahkan balik.

Fikir punya fikir, aku fikirkan dulu la nak beli yg mana satu. maka aku tak beli pun multivitamin tu lagi.

So aku melangkah masuk ke Nichi. Nichi ada sale ya. Up to 50%. Aku berkenan blouse ruffle color black tu. Cantikkan. Tapi sesuai ke aku pakai?

Cantik2 baju office dia kan.


End up aku ada beli satu blouse ruffle color purple. Kalau cantik aku pakai, aku tunjuk kat korang. kalau tak cantik aku tak tunjukla ya. Tapi masa aku try tadi, lama gak aku dlm fitting room, tengok ok je tak dela nampak montel.

6 comments:

Sherry said...

baby.. nak tgk bj tu jugakkk!!
hehehehe

btw.. for my kids.. kecuali yg lil one tu..

aku bg appeton tu.. bg yg vitamin C jek..

and yes.. aku bg yg dlm bentuk tablet.. kids luv it.. lagik la depa buat cam makan gula2..
siap kene sorok ok bottle appeton tu.. kalau tak.. sekali hadap je harus kosong botol tu.. hehehehe

ceritacherita said...

sherry,
nanti hari sabtu aku ada date, aku pakai. kalau lawa aku letak la dlm blog ni, kalau montos tak jadila nak letak. hehehehe.

ooo vitamin c pun ok ke? boleh buat bagi selera makan ke? knp kt dhia tak bagi, 1 year old dah boleh dah.

Sherry said...

baby..
kalau takmo tunjuk kat sini.. sila email aku eh.. nak tgk jugak.. hehehehe
ha.. aku pun suka tgk gak blause2 gini.. tapi nak pakai tu.. tak kot..ku kan bambam.. hehehehee

eh.. tak la.. vit c tu aku bg bukan utk boost up selera makan depa..

aku bg sbb dia gud utk elakkan
batuk, demam selsema, jangkitan semua tu..

pahtu lagik satu.. utk skin anak2 aku la.. budak2 ni kan senang dpt rashes.. sbb kuat berpeluh..

tu la.. dhia aku belom try lagik.. gigi baru 4 batang ok.. tak tumbuh2 lagik tau... hahahaha

Syima ~Mama Kyra~ said...

salam kak..smpi skrg sy xtau nama akak ape...hehe..xbaik kan sy ni merunggut bkn isteri yg sempurnakan..betul gak kata akak xsemesti anak byk kita sempurna..hehe

sy lum penah ke Pavillion.tmpt tu kat midvalley kan..segan le nk gie sana org kata tmpt2 tu brg branded....

my kyra pun dah tak mau mkn.sy pun nak belikan dia vitamin tp tak tahu yg mana sesuai..nnt akak dah belikan vitamin utk mikhael bgtahu syima ye yg mana satu sesuai tuk bb umur sethn :)

ceritacherita said...

hi syima,
nama i rozana.

pavillion bukan kat midvalley. dia kat area bukit bintang, depan starhill tu. ala tak yah segan, tak dela semua branded, still ada nichi, parkson, bata, pizza hut, kfc. okla tu kan.

alright nanti i dah beli vitamin tu i give the feedback ya.

Julie said...

aku bagi budak2 ni Appeton (with Lysine). Lysine is the one yg bagi naik selera makan. memang berkesan.

cantik la baju2 tu. gatalnya kaki nak melangkah ke area Pavilion tu. ish..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin