Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, May 12, 2009

Ketibus

Ha apa itu ketibus, aku rasa korang tau punyala. And kenapa aku buat entry ni. hahahah saja2 je. sbb aku nak tuju kan this entry khas utk org2 yg berketibus.

For sure semua org berdepan dgn org yg ketibus di mana2, dlm lrt or bus especially, sampai kadang nak termuntah kita dibuatnya. Kat office pun sure ada di kalangan collegue kita yg berketibus. Dlm lift, tempat makan or waiter/waitress sampai kadang2 tak lalu pulak kita nak makan.

And yg aku heran kadang2 mereka ni boleh pulak tak tau yg mereka ketibus. takkanla bau badan sendiri pun tak leh nak bau busuk ke wangi. ada satu kes, kawan saya menegur seseorg yg berketibus, dia boleh kata ya ke, tak pernah pun selama ni sesiapa menegur pasal bau badan dia. aik kau nak kena tunggu org tegur ke baru kau perasan badan kau berbau. takkanla tak leh bau sendiri.

So for those yg ketibus tapi anda buat2 mcm tak perasan baunya. Mulai hari ni pakai la deodorant hari2 selepas mandi. pagi & malam.

Ni antara deodorant yg ada dipasaran. Pilih je yg mana berkenan. Yg murah or yg mahal. Sekian







2 comments:

Aliya said...

hahahahaha.. paling tak tahan orang ketibus kalau naik lift sama. matilaa kena tahan napas. dah tu, bila diaorg dah keluar pun, bau tu akan tetap berlegar2 di udara sampai kita boleh tau yg org tu pernah naik lift tu.

ceritacherita said...

betul2, kadang bau tu melekat sungguh lama dlm lift kan. yg tak best kalau org ketibus tu dah keluar tinggal kita sorang2 dlm lift dgn bau tu & masuk pulak org lain dlm lift, sah2 dia kata kita yg ketibus.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin