Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Friday, May 1, 2009

Fountain

Ha ni knp pulak entry pasal fountain? Ni konon2 mcm tributela to my childhood time. Dulu masa kecik2, my parents selalu citer kalau jln2 nampak je fountain mesti suruh berhenti and for sure aku nak pergi dkt fountain tu. bukan nak tengok dr jauh or dr dlm kereta je tau, mesti nak kena tengok dekat2 & pegang air tu. Kira mcm aku fanaticla kat fountain ni masa kecik2 dulu.

So bila dah besar ni, asal aku nampak je fountain mesti aku teringat time kecik2 dulu. Tak sangka pulak sekeliling aku ni punyala byk diorg dirikan fountain. maybe fountain ni fengshui dia bagus kut.

Dlm masa aku berjln2 tengok fountain2 ni semua kan. aku rasa kalau korang2 yg ada anak2 ni tak tau nak gi mana, boleh la pagi2 sabtu tu jln2 area jln p. ramlee & jln sultan ismail. Seronok gak lepak2 tempat2 mcm ni sekala sekala. And few places yg ada fountain mmg ada tempat utk santai2. Meh aku citer tempat2 fountain yg menarik.

Ni kat depan bangunan standard chartered yg sebelah pavillion tu. kat depan fountain ni ada secret recipe.

Ni la tempat yg paling menarik sekali, walaupun fountain dia tak tinggi mana, tapi tempat ni yg paling selesa sambil2 nak santai anak2 boleh lari2 tepi fountain ni. Ni kat Menara Hap Seng, Jln P. Ramlee. Kat tepi2 fountain ni ada Starbucks, Old Town White Coffee & Dessert Bar.


Tengok kat hujung tu nampak tak piano. Ha siap ada org main piano lagi. Tapi tempat ni open only Monday to Saturday jela. Sunday dia tutup.

Ni kat entrance Menara Hap Seng



Ni pulak sebelah Menara Hap Seng tu. Hap Seng Group. Yg ada jual kerete tu.

Nampak tu landasan Monorail kan, so kalau malas nak drive ke sini, boleh naik monorail. Stop kat Station Bukit Nanas or Station Raja Chulan.

Ni pulak fountain kat Crowne Plaza Hotel


Ni kalau aku kecik2 sure aku excited gila. Nak bawak la Aqil & Mikhael nanti.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin