Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, October 20, 2009

Gemuk oh gemuk!!!

Sakit mata sangatkah bila kita memandang org gemuk?

Hodoh sgt ke rupa org gemuk?

Aku tengok ramai je org gemuk yg cantik2 belaka malah pandai bergaya.

Apabila terserempak je dgn kawan yg gemuk, knp perlu ayat pertama yg muncul
"ish makin gemuknya kau"
"makan byk ya time open house, makin gemuk nampak"
"knp pakai baju mcm ni, tak sesuaila dgn badan gemuk kau"

or dari jauh lagi apabila ternampak kawan yg gemuk, sambil mengepak2kan tangan, tanda ingin menunjukkan betapa sudah gemuknya kawan anda tadi.

Perlukah ini semua? Tidak ada ke cara lain yg lebih elok utk menegur kawan kita yg gemuk?

Adakah org2 yg suka mengutuk org gemuk ni berfikiran yg org gemuk ni tiada langsung mempunyai perasaan???

Gemuk adalah sgt sensitif terutamanya dikalangan org perempuan, walaupun yg ramai mengutuk org gemuk adalah dr perempuan sendiri. Tak salah utk menegur lebih2 lagi utk kesihatan, tapi kenala dgn cara nya. Bukan dgn cara mengutuk.

4 comments:

Adrina Adi said...

suka statement yg bab mengutuk org gemuk selalunya orang perempuan itu sendiri.

POSH76 said...

i pantang kalu org cakap i gemuk..berisi ker...sewaktu dgn nyer...aku rasa cam nak lempang...kalu pun org tu gemuk..senyap2 dah ler...jglah hati perasaan org...

salam kenal yer..pantang tngk perkataan "gemuk" huhu

sbb tu takut gemuk...sbb pernah gemuk dulu....huhu

ceritacherita said...

ad,
biasala org kalau bab mengutuk laju je, tapi bila org kutuk dia ha baru terasa.

posh76,
salam kenal, tula takut gemukkan, i pulak dulu kurus melidi, skrg lepas deliver naik pulak berat badan.

Nurul a.k.a Riko said...

aku mmg x suka org ckp aku GEMUK! Mmg sensitip betul...ckp menda lain tak per..aku x kisah sgt..tapi kalo ckp gemuk ker or bulat ker..mmg no-no!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin