Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Thursday, July 1, 2010

A Quick Getaway to Thistle PD - Day 1

Oh dah 2 hari blog tak berupdate ya, sorry la aku busy sgt sampai tak sempat mau update.  Actually nak upload gambar tu boleh, tapi nak tulis2 tu rasa mcm otak tepu sikit bila busy.  Anyway jom kita tengok apa ada kat PD.

Thistle PD ni dulu is Guoman.  Cantik sgt hotel ni,  very nice environment.  Tapi satu je,  beach dia agak jauh sikit, bukanla jauh berbatu2 ya, the beach is still dlm kawasan hotel tu, just jarak dia agak jauh sikit.  Usually kalau kita keluar je kat balcony tu dah boleh nampak beach yg sgt dkt kan, yg ni nampak garden dulu, garden dia agak luas.  Kalau nak buat garden wedding mmg sesuai sgt.


Ni bilik air dia, sgt luas.


Yg ni aku tak berapa bekenan,  knp ya?  bukan sbb tak boleh bawak balik,  tapi aku rasa kalau nak bawak balik pun bukan dia check kan, kan kita selalu suka bawak balik toiletries hotel kan, yg ni all the bottles di buat dgn kaca, mmg cantik bottle tu. tapi sgtla bahaya, sbb bila kita mandi tangan kita adalah licin, so bila pegang bottle kaca, boleh terlepas dr tangan & kalau pecah tak ke boleh luka.  Aku notice about this sbb aku
mandikan budak2 tu kan, tau la budak2 dlm bilik air mcmana,  nak main air semua, and nak pegang sana sini, bottle ni pun nak pegang. habis basah sana sini. So very dangerous to the kids.

The room nice, medium size.

Oh aku jakun sikit la, sbb 1st time masuk hotel yg ada LCD TV.  hehehehe.

From the balcony,  nampak tak laut tu jauh sikit kan, sbb byk betul rimbunan pokok.  I wish kalau boleh suruh ultraman tolak sikit the building ke depan, It will be nice. hehehehe.

Budak2 dlm bilik.


This is Cumulus,  just for Adults ya,  ala2 disco la, ada live band.  This place mmg cantik, betul2 tepi pantai.  Aku mmg nak sgt pergi, tapi tak boleh nak bawak budak2 kan.

Ada massage place sebelah Cumulus ni, murah tau massage dia for harga utk kat hotel,  RM108 and below.  Yg ni kalau kita nak gi massage ada tempat yg kita boleh hantar anak2 kita,  ada tempat utk children, nak tau tunggu for Day 2 punya entry.  Tapi utk pergi Cumulus sorry aku lupa nak tanya ada tak babysitter yg boleh jaga the children.


Dah petang sikit, apa lagi jom ke tepi laut.  Oh kami tak mandi ya, sbb aku & zul mmg pemalas nak masuk dlm air masin ni. aku sbb tak suka nanti rambut jadi keras.  so budak2 mmg tak pernah la dpt masuk dlm laut, sian kan, maybe next time.

The beach is very clean & private,  the beach is only for the hotel guest.  Tapi nak kata cantik beach tu idakla ya, pasir dia berlumpur.  Tapi still not bad.

 Budak2 yg for sure happy kan.


Kami yg jerit panggil mikhael, dia tu mmg berani. Kalau tak jaga, mau sampai ke tengah laut dia pergi. hehehehe.

4 comments:

Che Ta said...

miss pd
thinking of going there this wiken, tp byk pulak pending agenda.. huhu

ceritacherita said...

tula aku pun sama tah knp tiba2 suka pulak kat pd, mcm dah tak de laut lain pulak aku nak gi. heheheeh

Nurul a.k.a Riko said...

Che Ta..
Aku pun miss PD. Lamer giles tak pegi sana...rasanyer last gi thn 2006...bulan Aug.

Baby..
Huwaaaa...rindu pulak nak rasa air sejuk laut. Tiba2 rindu kat Ganu...nak gi Pantai Bt Burok.

Baby lagik...aku dah kasik award kat u. Nanti amik award tu yer laling!

ceritacherita said...

nurul,
ha kampung ilham kat ganu, best tiap kali balik kampung boleh pergi laut.

alright, nanti free aku buat award tu.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin