Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, June 15, 2010

How many handbags do you have?

I love handbags,  and i know u also love handbags, don't you? Girls, kalau pasal handbags sanggup berhabisan.  Betul tak,  Ikut kemampuan la kan, tak kirala handbag brand apa sekali pun, but berapa banyak handbags yg kita ada?  Berapa kali kita tukar2 handbag?
1. Adakah kita jenis dlm satu bulan tu, hanya 1 handbag je yg kita pakai or
2.  Setiap minggu kita tukar handbag
3.  Setiap 2 minggu sekali kita tukar handbag or
4. Selang 2 hari mesti tukar handabag
5. Pakai 1 handbags je sampaila la lunyai.

Well, as for me, i don't have lots of handbags,  at the moment yg selalu aku pakai ada 4. Yg mana mcm rasa dah tak berapa nak berkenan, saya sudah pun menjualnya.  So rotate la pakai berulang2 ke empat2 ni.  From my experience la, mmg kena tukar2 handbag, jgn la pakai 1 je, then yg lain tak pakai utk masa yg agak lama.  Kalau di simpan dlm dust bag tu i think mmg terjaga la.  tapi kalau dah lama sgt tak pakai, i don't know la.  Well recently i bought a wallet, tapi meh kita tengok apa dah jadi dgn wallet tu.


 

 I just bought it 2 weeks ago,  ok just 2 weeks tau. nak menangis rasanya, bila baru je beli dah jadi mcm ni.  Mmg saya beli time clearance sale kat isetan.  And bila saya fikir2kan knp wallet ni boleh jadi sgt teruk begini padahal baru sgt saya beli, nak salah kan brand yg tak berkualiti, i don't think so.  Sbb saya mmg pencinta guess sejak zaman sekolah lagi, ada wallet guess yg saya beli 4/5 tahun lepas, tapi masih elok.

Pada pendapat saya, sah wallet ni telah di displaykan begitu lama, terbiar tak digunakkan langsung. Usually barang kalau kita guna selalu, walaupun dah bertahun2, tapi tetap elok.  Lain pulak, kalau barang yg kita simpan tak pakai2, tapi bila nak pakai habis dah tak elok.  Tapi bukan utk semua barang la ya, certain2 je. Pinggan mangkuk kalau tak pakai lama just berhabuk jela kan, tapi tetap elok.

So conclusionnya, pakai la handbag, wallet anda bertukar2, jgn simpan bertahun2 tapi tak pakai.  Tapi i guess it's only apply to handbag yg bukan ribuan2 la kut kan. kalau yg ribu2 tu camne ya? I guess simpan lama2 pun still ok kan.





2 comments:

Legally Pink said...

Wallet aku yg sama smlm dah mati. Button dia tercabut right after aku pi beli wallet Esprit. Dia mcm tau n hot aku beli wallet lain langsung dia bunuh diri! Anyway at least beberapa kali aku beli Esprit tahan lama sgt, so nak elak la wallet Guess jahanam buat masa nie..hehe

ceritacherita said...

hahaha bunuh diri kan. ah aku skrg pun mcm dah kecik hati dgn guess, sejak kejadian tu. i guess betul la kata kawan aku, guess dah tak berquality mcm dulu. masa dia cakap tu aku hot, sbb aku mmg suka guess dr dulu. rupanya betul.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin