Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, October 31, 2012

Semua org nak kurus!

 Comel bulat je benda ni  kan.  Tapi kalau kita jadi bulat begini cantik ke?  Budak2 ni mula2 malu2, ajak aku pergi sekali.

 Last2 si kecik tu cakap, eh ini org la mama, tangan dia ada jari lima.  Hahahahah, mmg la org, ingat benda mcm ni wujud ke kat dunia.  Budak2 kan.

 Well, back to the story, kalau kita dah bulat gini, surela terfikir nak jadi kurus kan, sapa yg tak nak  kurus,  tapi bukan senang nak kurus kalau dah terlebih sgt lemak mcm aku ni.  So kali ni aku usaha sekali lagi utk menjadi kurus.  Aku ni selalu usaha, bila dah capai je berat yg nak, makan byk balik. Hasilnya gemuk balik.

 Actually ramai kata aku tak dela gemuk mana pun, just perut tu makin lama makin membukit, and lengan makin membesar,  maka mmg nampak gemukla kan.  So apa yg aku buat skrg utk jadi kurus. 1st, org kata sabun ni dpt membantu, maka aku pun beli la, sabun pakai masa mandi, sapu kat perut biarkan 5 minite pastu bilas.


Tak cukup dgn sabun, aku try pulak suria secret ramping balm ni,  ha lepas mandi sapu pulak ni, biarkan kering sikit, then pakai spanx.  Yg ni katanya money back guarantee kalau tak de jugak perubahan.  So we will see.  Ni semua hanya utk membantu jela, takkan la benda2 ni  je boleh kuruskan badan ya dak.


Kalau nak kurus, apa lagi kenala exercise, I tried this exercise, dah lebih kurang 1 week ++.  Harap2 perut akan kempisla tak lama lagi.  Pasal food intake, ha inila menjadi masalah besar for me, aku ni kuat makan, selalu je  lapar, so nak control tu agak susah.  So skrg aku cut down nasila, dr selalu makan 2 pinggan (ni kalau kat rumah la, kalau kat luar tak dela mintak nasi tambah pulak) skrg ambik nasi suku je.  Kalau mlm makan before 8, pastu kalau lapar lagi, menahan jela.

Ok wish me luck, harap2 berkekalan hendaknya usaha murni aku ni.  I have to leave my favourite dessert iaitu cake, oh sabar2.


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin