Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Thursday, April 30, 2009

Komen, Pendapat or Kritikan?

Kadang2 aku rasa komen, pendapat or kritikan tu dah mcm sama je, walau sepatutnya tak sama.
Mmm aku sendiri confuse. Tapi perlu ke kita beri pendapat, komen or kritikan kepada org?
Ada org boleh terima, ada org tak boleh terima and ada org yg kalau dia kritik,
comment org bukan main lagi tapi bila kena kat dia melenting.
Bagi aku komen, pendapat or kritikan boleh di beri kalau kena tempatnya ya dak?

Contoh 1.
Si A pakai handbag yg baru dibeli, tiba kita tengok je terus kita kata, eh buruknya handbag yg kau beli, kau beli kat mana? Bagi aku ini totally salah. Sure tersentap dia bila kita kata gitu kan.
itu taste dia utk beli handbag design mcm tu. kalau kita tak suka jgn kita komen kepada org yg membeli, tapi kalau rasa nak komen sgt pergi la kat mana product tu dikeluarkan.

Contoh 2.
Si B beli barang yg bukan dr brand yg kita suka, without thinking kita pun cakap knp kau beli brand tu, brand tu tak elok la, tak de quality, brand ni kau beli utk anak2 kau, ish kalau aku, tak main la beli brand ni tak de class.
Ha ni lagi satu situation yg aku tak suka. kalau kau tak suka brand tu, jgn kutuk si pembeli yg membeli. sure dia terasa, lebih2 lagi dia beli utk anak dia kan. kalau tak suka pergi je bagi pendapat kat kedai yg dibeli tu.

Anyway my situation pulak, aku bagi comment kat tuan punya product. tapi aku pulak kena hentam teruk, mengatakan aku tak jaga hati tuan punya product. hello bagi aku kau keluarkan product kalau customer tak suka, customer tak leh complain ke? setiap kali keluarkan product mesti ada yg suka & mesti ada yg tak suka.
so kalau rasa tak leh terima kritikan jgn keluarkan lagi product. Niat aku bukan utk mengutuk dia, tapi utk dia keluarkan product2 yg lebih baik in the future. Dia boleh kata aku tak jaga hati pembeli2 yg membeli product dia. ada ke aku gi hasut pembeli jgn beli product dia? tak de kan?

anyway, i did apologize to her, tapi dia jawab lain kali think before you talk. Maybe betul cakap dia mmg salah aku, nak bagi kritikan tak kena tempat agaknya. Kalau org tu membaca blog ni, aku mintak maaf sekali lagi. Di lain2 masa aku pun tak tau samada aku masih nak bagi comment, pendapat or kritikan kat org.

I'm still confuse with this kind of situation. Apa pendapat korang?


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin