Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Thursday, January 21, 2010

Mari kita color2 & tulis2

Tekunnya dua org budak ni, sorang tgh color, sorang lagi tgh menulis. Kalau mikhael bangun pagi je cari buku and cakap nak 'leh', apa 'leh' tu, TULIS. hehehehe almaklum tak reti bercakap lagi, ambik hujung2 je.

Aqil pulak hari2 suruh beli buku color, padahal yg sedia ada pun tak habis color lagi.

Abang tak kacau adik, adik tak kacau abang. ha mcm ni la bagus, kalau tak asyik sibuk berebut je, padahal dua2 ada buku masing2.


Hello semua, Kejap ya, aqil nak siap dah ni.

Tadaaaaaaa dah siap, cantik tak? Ha kenala kata cantik kan.

P/S - Lama tak buat entry anak2, so dua hari berturut2 cite pasal anak. Korang nak citer pasal SALE ke? Esok Isetan dah start SALE, biasala di dahulukan dgn members. And of course lain2 tempat pun akan menyusuli la CNY SALE. So wait for the SALE entry in ceritacherita ya.

Wednesday, January 20, 2010

My 2 little hero

I was on leave on monday, so biasala melayan kerenah 2 org budak kecik ni. Cuti nak rehat2kan, tapi kalau dah cuti duduk rumah dgn 2 org budak kecik ni maka tak de rehatnya. Budak buas yg tak reti diam.

Tapi yg cutenya aku nak citer ni is on that day mikhael tak mau langsung aku suapkan dia makan. Kalau aku suap mesti dia luahkan balik. dia nak abang dia yg suap.

Dari breakfast sampaila ke lunch abang dia suap. So sweet kan.

Tuesday, January 19, 2010

Nasi lemak oh nasi lemak

Photo credited to http://azief.wordpress.com/

1 Malaysia dgn nasi lemak mana boleh di pisahkan, cuba tanya semua org yg duduk kat Malaysia ni, ada tak yg tak suka nasi lemak. Sure semua kata suka kan. Nasi lemak ni paling org suka makan is time breakfast, org Malaysia pagi2 nasi pun no problem kan. Tapi skrg Nasi lemak ni kalau nak makan time bila2 pun boleh dptkan.

Right now i'm craving for nasi lemak kerang, pagi tadi waktu beli kuih kat gerai bawah office nil, terliurla dok tengok kerang dia, ikutkan hati nak je beli tadi, tapi fikir dah janji kat diri tak mau makan nasi lemak for a month so tahan jela. Bukan apa, konon2 nak turunkan berat badan ni la. Perut makin buncit dah tak terkawal.

Satu lagi favorite 1 Malaysia Nasi lemak sotong, betul tak? Aku pun suka gak, kira my 2nd choice la. Nasi lemak kerang tetap no. 1, waaaaaaaaaa nasi lemak kerang, nasi lemak kerang, nasi lemak kerang. Kalau makan sebulan sekali tak pe kut kan? ke berlemak gak. hehehehehe

Photo credited to pondokcafe.blogspot.com

Nasi lemak rendang pun not bad gak, suka gak kadang2. So korang semua, nasi lemak yg mana menjadi favorite korang?

Friday, January 15, 2010

SALE still on... and coming SALE

Kat pavilion dah mula start hias menghias utk Chinese New Year pulak. Bestkan duduk Malaysia ni mcm2 perayaan ada. 1 Malaysia katakan.

Sgt2 cantik2, do come to pavilion utk tangkap gambar. Tak kisahla kita bukan tourist pun, sbb cantik tau. Every year dia tukar2 perhiasan.

The entrance yg ada juraian merah yg sgt cantik. And seperti biasa kalau dah dkt2 nak perayaan tu mestila ada SALE, Korang perasan tak actually kat KL ni kejap2 sale, relax jap for 2 - 3 weeks lepas tu pasti ada SALE. Oopps sale CNY masih belum bermula lagi, I think by end of next week mesti dah start.

Tapi... masih ada lagi beberapa kedai yg mana start SALE lambat masa Year End Sale hari tu, kedai depa still lagi SALE. Kalau ada yg tak sabar2 nak shopping skrg you can go to these shops below. Almaklum aku dengar ramai gak yg dpt BONUS end of dec hari tu kan & ada yg dpt January ni pulak.


Topshop sale, tak taula menarik ke tak, nampak mcm tak, tapi yala aku tak belek2 pun baju dia, just tangkap mana yg ada sale je. takut beb nak belek2 kang ada yg terjebak, cukup2 la utk aku at this moment. aku tunggu CNY Sale. Ahaks.....

Those who loves killer heels, do check out. Cantik aku tengok kasut tinggi begini, tapi nak pakai oh tak mungkin, mungkin tergolek kalau aku pakai.


MNG still having SALE. Semua ni long sleeve baby t RM25 je. Murah kan. Price makin drop down.

Semua ni RM49.

Slack RM39 & 49 je murah kan, tapi color2 dia agak garang la. For those yg suka color2 terang bolehla beli.

RM49, cantik baju ni, still ada byk & ada mcm2 color.

Begini rupa bentuk bajunya.

Nichi also still having a sale.


And soda pun ada. But guys i don't know sampai bila pulak sale ni, jgn marah pulak kalau korang pergi then tengok2 dah tak de sale. I guess maybe ada yg sambung sampai CNY sale kut or most probably until this weekends.

Sempat jugak singgah ke Stadium. Cutekan sandal ni. RM34.90. Dah mahalnya, dulu time Aqil ku beli hanyala RM17.90.

Thursday, January 14, 2010

An Evening in DPC

Buaian yg sgt2 cantikkan.



Very cute bunga telur.

It is for Sarah Yasmin Isabel Cukur Jambul ceremony.


The goodie bag yg ada mcm2 dlm tu, and sgt2 cantik.

This is the cute little Sarah. Tidur je, sgt baik.

Aqil yg sibuk nak meneroka belakang rumah org. Siap posing lagi. Very nice place, rasa mcm kat resort.


Very big swimming pool.

And very nice scenery

Kakak & Cha pun suka sgt tempat ni.

Tuesday, January 12, 2010

Aqil new hair

On the way to the salon, he doesn't know that he is going to have a new hair cut.

He is goin to school this saturday, that' why has to cut his hair, kalau tak mmg akan dibiarkan panjang. sayangla tengok rambut kerinting dia yg cantik tu.

Cantikkan rambut curly saya.

Tadam here you go, the reason why tak bagi tau pun dia nak potong rambut dia pendek sbb takut dia nangis nanti. Tapi sebenarnya ..............


Almost there

Dah siap, malu nak tunjuk muka. Tapi sebenarnya ..... sambungan dr yg tulis di atas tu, he was very very very happy potong rambut pendek, maybe before this dia geram sbb ramai sgt panggil dia kakak sbb ingat dia girl. Tak pernah pun org ingat dia boy walaupun dia pakai baju boy. grrrrrrrrr.

Wassup Yo! Barula saya nampak boy kan.


After dah potong rambut, we head to Aishah Bday party, My BIL daughter. Sian bday girl kena lumur dgn tepung satu badan.


Aqil yg buat muka org nak tangkap gambar, sbb masih malu2 org kata dia handsome. heheheheh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin