Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Showing posts with label house. Show all posts
Showing posts with label house. Show all posts

Wednesday, March 30, 2011

Lip Lap Lip Lap

 Hal rumah yg tak habis2,  ntah bila nak habis tak tau la. I think mmg takkan habis kut.  Kali ni mencari lampu pulak.

 Budak2 nak lampu ni tapi tak di approve oleh mama ya, teruk ke mama ni, dah budak2 sure la nak yg cartoon kan. Ah lampu kalimantang cukup. hahahaha.

 Budak yg takut2 bila tengok depan tu tak de dinding, dia ni gayat punya orang.

 Mcm2 jenis lampu ada, time ni they having 50% off.

 Budak ni bagus, dia dah besar so tau behave.

 Tadam, ini la lampu yg kami beli.  For outside

And inside, cantik tak?  Lepas ni sofa & dining table pulak. huhuhu ada tak casa impian nak sponsor?

Wednesday, March 9, 2011

Adakah kami di Cameron Highlands?

Adakah kami di Cameron Highlands?  Ah seperti kan? Cuaca pun ala2 mcm di Cameron Highlands. 

Tapi tidak, ni just kat Sunway.

Dalam rumah ala2 sudah siap, skrg kita move ke bahagian laman pulak.  Ada org suka berkebun, maka dia seronokla nak buat ni semua.  Nanti  kita tengok hasilnya, adakah dpt menjadi taman seperti ini?








Cantikkan bunga2 dia.  harap taman kami akan jadi cantik mcm bunga2 ni jugak.

Price wise, kat sini not bad, not so expensive, kalau sapa2 area di sekitar subang/sunway malas mau ke sg buloh, kat sini pun boleh.  Oh jgn marah ya tauke2 di sg buluh. :)

Monday, February 21, 2011

My lovely house - Before & After

 Oh I just love my new house, walaupun byk benda nak kena siapkan, kejap2 itu, kejap2 ini, tapi puas rasanya.  Dulu masa kat rumah condo pun seronok, that is my 1st house,  still maintain sayang nak jual,  tapi rumah condo tak byk barang sgt nak kena beli.  Sekali landed house ni mcm never ending story pulak, ada je benda. huhuhu. tak pela kita kumpul sikit2 & tambah sikit2.

Here i want to share with you the before and after renovation.

 We bought rumah lama ya, rumah atas org not a new house.


 Maka bykla nak  kena renovate itu ni.






  Tengok belakang ni dulu semak samun,  nampak mcm kecik je. sekali dah siap besar jugak. Kami byk extend more at the back rather on the front.  Front tu insyallah ada rezeki nanti2 boleh buat.

 Tengok before tu nampak sempit je kan,  dah siap wah luas gak.



Monday, February 7, 2011

Cuti - cuti Gong Xi Fa Chai

 Kemana korang pergi cuti panjang CNY last week.  Aku cuti2 Kuala Lumpur je, kemana lagi kalau tak sudah2 nak kena beli barang utk rumah.  Ke Houz Depot kita.

 Susah nak kawal budak 2 org ni,  kalau lepaskan mesti berlari ke sana ke mari.  So kasi taruk dlm troli.  Budak kecik tu dah ngantuk tu sebenarnya.

 Sempat posing lagi.

 Zzzzz, kan dah cakap, dlm troli pun dlm troli la.

 Kami mencari sofa sebenarnya tapi tak de yg berkenan di hati, ada yg berkenanla sebenarnya tapi harga tak berkenan di hati.

 Cantikkan this english style.


 After dah settle kat Houz Depot, kami ke Ikano Power Centre pulak,  niat di hati nak terus ke Brands Outlet, tapi tersilap floor,  terpergi pulak ke floor  Toy R Us, depan tu pulak ada mcm2 mainan. Apa lagi budak2 ni suka la.



 Lepas dah main mainan kat luar,  abah telah bermurah hati ajak budak2 ni masuk ke dlm Toy R Us,  apa lagi suka la kan mereka. Tengok budak besar tu,   dah tak tau nak pilih yg mana.


 Bergambar dgn Ben 10 suka dia.

 Kalau boleh dia tak mau balik,  nak main game pulak.

Budak kecik ni dpt mainan terus suruh bukak time2 tu jugak.  Terpaksa beli yg exactly the same for both of them, kalau tak nanti bergaduh.

Monday, January 24, 2011

Bahagian Kitchenla pulak

 Sorry for the long silent, bussyyyyyyyyyyyyyyyyy ya amat.  Ah hal rumah ni tak habis2 lagi,  huhuhu, bila la nak settle ni. Skrg ni bahagian dapur pulak.  Apa lagi ke Ikea kita.

 Cantikkan, I love this concept, simple.

 Meja makan pun simple, this one sesuai kalau nak makan berdua ke kan.

 Anyway kat ikea tu semua pasang siap kan, actually my house dah siap dah L shape tu, tinggal pintu je tak pasang lagi, apa lg ke kilang wardrobe & kitchen kita. Huhuhu mcm2 ada dlm ni, mmg betul2 kilang, tempat potong situ, boleh pilih kayu camne kita nak,  mmg semua dibuat di situ la.

 Nak buat wardrobe pun boleh,  apa2 jela berkaitan lemari. Model kecik tu mmg, asal bergambar je mesti nak buat action.


Well, settle everything for the kitchen, price pun jauh lebih murah, even lebih murah dr kat kl yg pernah kami tanya. So kalau korang nak ke kilang buat2 lemari ni,  pergila ke Taman Perindustrian USJ,  ala dkt2 area Mydin USJ, tapi terus lagi la, situ byk kilang2.

Monday, January 17, 2011

Ke Houz Depot pulak

 Mesti ramai yg dah tau pasal Houz Depot kat KL ni. hahahaa aku baru tau, yala dulu tak pernah la sibuk2 nak pergi kan. skrg sejak pindah rumah tempat2 ginila yg dituju.  Actually Houz Depot ni pun accidently ternampak. Zul nak gi potong rambut kat pertama, aku pulak nak gi sogo cari baju tidur budak2,  sekali ternampak Houz Depot depan pertama.  Apa lagi serbu.

 Masuk2 mak ai bestnya tempat ni, semua benda ada,  tengokjela gambar2 kt bawah ni, apa saja yg uolss nak utk cantikkan rumah ada.





 Rambang mata aku tengok dlm ni, ah washing machine belum beli lagi. Adakah terusan hantar ke cik Dobi wahai dearest hubby. kalau ya yahooo. hehehehe.

 Ingat kut takat bawah je, sekali naik atas ha segala lampu, perabot, kitchen kabinet semua ada.


Kalau la byk duit, seronoknya.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin