Situation ke dua, bila shopping kat carefour, tiba2 ada troley di tengah2 jalan yg penuh dengan barang, ada time empunya troley tak taula di mana. Tp yg ni boleh dimaafkan lagi, sbb kadang2 kita ternampak barang & terus stop di tengah2, terlupa nak ketepikan troley utk bagi laluan kat troley org lain. Lagipun trolley mudah je nak tolak ke sana ke mari, so no big issue.
Situation 3, Boleh tak kereta ni stop betul2 depan pintu kedai mesra, sbb tunggu bini dia beli barang, kalau time tu tak de kereta tak pela, ni kereta aku, kereta org lain kat depan kereta dia tu baru lepas isi minyak and nak lalu tapi tak leh sbb dia menghalang, sampai org petronas terpaksa suruh dia gerak ke tempat lain, pelikkan org mcm ni, dah nampak kereta kita nak lalu pun masih tak gerak2.
Situation 4, Sorry gambar blur, stated "PERCUMA 3 JAM PERTAMA DENGAN PEMBELIAN RM30 KE ATAS. Ok kalau dah bagi kat customer mcm ni kat cashier kalau dah lebih RM30 silala mintak parking card utk di cop or bagitau kat mana perlu di cop, tapi aku suggestkan terus kat cashier cop mcm kat ikea buat. Ni kan langsung tak bagi tau apa2. Adakah semua customer akan baca papan tanda yg diletakkan masa nak ambik ticket ni? Jawapannya tidak lebih2 lagi kalau ada byk kereta kat belakang tengah tunggu, ambik ticket and terus jalan kan. So pihak carefour kalau nak bagi PERCUMA gini sila inform di cashier bila customer belanja lebih dr RM30 ya.
Sekian luahan hati kepada semua situation di atas.
No comments:
Post a Comment